Olduvaiblog: Musings on the coming collapse

Home » Geopolitical » Arafat poisoning claim backed by journal – Europe – Al Jazeera English

Arafat poisoning claim backed by journal – Europe – Al Jazeera English


Arafat poisoning claim backed by journal – Europe – Al Jazeera English. (FULL ARTICLE)

One of the world’s leading medical journals has supported the possibility that Yasser Arafat, the longtime Palestinian leader, was poisoned with the radioactive element polonium 210.

The British The Lancet journal has published a peer review of last year’s research by Swiss scientists on Arafat’s personal effects.

It endorsed their work, which found high levels of the highly radioactive element in blood, urine, and saliva stains on the Palestinian leader’s clothes and toothbrush.

The work of the experts at Lausanne University, Switzerland, was triggered by an Al Jazeera investigation, and also led to Arafat’s body being exhumed in November 2012 for further testing.

In October 2004, Arafat fell ill, suffering from a number of symptoms, including nausea and abdominal pain.

Within a few short weeks, his health became significantly worse, and he was transferred from his base in Ramallah in the occupied West Bank, to Percy Hospital in France.

His situation continued to worsen, and he suffered from acute renal failure, and entered into a neurological coma.

By November 4, 2004, he died of a cerebral haemorrhage, at the age of 75.

 


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 313 other followers

  • 70,097

Archives